Goed Leven door Rachida en Sjonnie

“Wat is de juiste aanpak in het culturele integratiedebat. Is het uitsluiten of verbinden? Is het met elkaar in gesprek zijn, of tegen elkaar afzetten? Is het bruggen bouwen of barricades neerzetten? Is het de verschillen uitvergroten, of zoeken naar de overeenkomsten? Is het verzoenen of ruzie zoeken?  ‘Goed Leven’ is niet weglopen voor problemen, maar ook proberen er samen uit te komen”. Deze beschrijving hoort bij het onderwerp integratie.

Nieuwe campagne KRO
Zo luidt de nieuwe campagne van de KRO; GOED LEVEN. Deze campagne wordt uitgevoerd door middel van filmpjes en advertenties. Op de advertenties worden onderwerpen getoond die te maken hebben met een goed leven.

Discussie
“Soms beschrijvend, maar soms roeren we ook een thema aan, waarover discussie bestaat. De KRO kiest daarbij soms partij, maar niet persé. Het benoemen van het onderwerp is dan bedoeld om er samen over te kunnen praten, om te zoeken naar het gezamenlijke ‘Goed Leven’ of om elkaars verschil in inzicht te respecteren”.

Overige onderwerpen
Integratie is natuurlijk niet het enige onderwerp die de KRO onder het zonnetje wil zetten. Ook gehandicapten, Uruzgan en de ouderen komen ‘aan het woord’.

Klik hier om de posters en de filmpjes te bekijken.

Lees ook:Filmpjes over relatie, sex en liefde.
Lees ook:Campagne moet homo’s uit VS lokken.
Lees ook:Protest tegen Wilders’ campagne.
Lees ook:“Pvda over het integratieprobleem; minder tolerantie”
Lees ook:Nieuwe campagne tegen meisjesbesnijdenis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.